Samen als een Crowd een verandering maken.

Gefermenteerde groenten

In een wereld van globalisering en wereldwijde voedselstroom willen ze de traditionele, duurzame en darmgezondheidsbevorderende conserveringstechniek van fermentatie opnieuw onder de aandacht brengen.

Case study

SauerCrowd / Samen als een Crowd een verandering maken.

Het imago van gefermenteerde groenten zal opnieuw worden uitgevonden.

Moritz Huber is een echte food activist. Geboren in Duitsland reisde vervolgens hij in een volkswagen busje met zijn hippie ouders over de wereld. Hij studeerde en werkte als chef bij sterren restaurants. Daarna deed hij een Master in Agriculture Business op de Aeres University of Applied Sciences in Dronten. Daar starte hij een project over het fermenteren van groenten en de relatie tussen de darmen en de hersenen. Met een essay over Biodynamic Agriculture as a new Business Model for Sustainable Agriculture in the Future on the Farm.
 
Moritz’s missie is om groenten te importeren bij lokale biologische boerderijen en ze om te zetten in heerlijke, duurzame en darmvriendelijke voedingsproducten. Hij streeft ernaar mensen met de bodem te verbinden en de gezondheidsgeheimen van onze voorouders opnieuw uit te vinden. SauerCrowd staat voor de hoogste kwaliteit, smaak en darmgezondheid in een duurzame, circulaire economie.

Ze zijn van mening dat het sourcen van seizoensingrediënten rechtstreeks van lokale biologische boerderijen nieuwe smaken creëert.

Ze hopen dat ze als circulair werkende voedingsonderneming andere voedselproducenten kunnen inspireren en kunnen terugkeren naar een gemeenschaps gerichte benadering van het maken van voedsel, omdat samen als een Crowd ze een verandering kunnen maken.