Creëer een campagne gericht op gemeenten en het brede publiek, waarin aangetoond wordt dat Dura Vermeer dé partner is voor duurzaam ontwikkelen, bouwen en wonen.
Ontwikkel hiervoor ook een campagnestijl binnen de huisstijl, die de innovatieve kant van Dura Vermeer sterker naar voren brengt.
Dura Vermeer / RijswijkBuiten (de duurzaamste wijk van Nederland), Tudorpark (Hoofddorp) en Nobelhorst (Almere) zijn de showcases in de campagne.
Campagnestrategie:
vanuit de beleving van de bewoners wordt aangetoond hoe nu al vele gezinnen gelukkig leven in de duurzame NoM-woningen van Dura Vermeer; grootschalig gasloos en duurzaam ontwikkelen en bouwen is nu al een feit. Ook vanuit het perspectief van Dura Vermeers partners in duurzame vastgoedontwikkeling wordt het succes aangetoond.
De campagne is breed uitgerold: in een campagnewebsite, met films, interviews, social media, een magazine en een roadmap gasloos bouwen voor gemeenten. Het magazine is ook een sales-instrument in het benaderen van gemeenten. Een van de hoogtepunten in de campagne is de vastgoedbeurs Provada met een in het oog springende stand en een rijke multimediale programmering.
Iedereen praat over de opgave waar ontwikkelend en bouwend Nederland voor staat: gasloos bouwen.
De impact
Met de campagne Hier is de toekomst is Dura Vermeer erin geslaagd zich onderscheidend te positioneren als ontwikkelaar van duurzame woonwijken en de tools in handen te hebben om niet alleen als bouwer, maar als ontwikkelaar in gesprek te komen met gemeenten.
De campagne is zo succesvol, dat het format is geïntegreerd in de basiscommunicatie van Dura Vermeer en continu wordt geüpdatet met nieuwe content over hun duurzame woonwijken, vanuit de bewoner en specialistische partners gezien. Hierbij maakt Dura Vermeer gebruik van de formats die Mattmo voor de campagnemiddelen heeft gemaakt.
Bekijk hier de nog steeds actieve website: hierisdetoekomst.nl en een aantal van de films die wij hebben geproduceerd: RijswijkBuiten, Nobelhorst en Tudorpark